Exemples de Casos d'Èxit de reducció de costos referents al sector de TELECOMUNICACIONS (TMS©).
cas 1: TAC + Negociació de contractes
Empresa dedicada als Serveis Financers, amb més de 300.000 clients arreu del món.
Situació InicialObjectiuLa Nostra ActuacióResultats
- Necessitat de disposar d'informació per poder analitzar els serveis potencialment susceptibles d'optimitzar.
- Informació extreta de la facturació del proveïdor.
- Informació dels contractes i inventari de serveis de client.
- Revisió de l'inventari, de la facturació, racionalització de l'ús dels serveis Telecom.
- Anàlisi de la informació extreta d'inventari, facturació operador i ús dels serveis.
- Definició dels serveis susceptibles d'optimitzar.
- Càlcul dels costos a optimitzar.
- Identificació de línies de millora.
- Proposta de millora per a cada un dels serveis analitzats.
cas 2: TAC + Negociació de contractes
Empresa de reconegut prestigi en el sector de l'Alimentació, amb més de 75 anys d'història.
Situació InicialObjectiuLa Nostra ActuacióResultats
- Situació de tarifes de serveis de telecomunicacions no adequada a la situació de mercat.
- Contracte de serveis no actualitzat, que mantenia al client captiu del proveïdor.
- Necessitat de reorganització i racionalització dels serveis TIC i la seva contractació després d'un procés de segregació de negoci des del grup al qual pertanyia.
- Eliminar errors de facturació, optimització dels serveis i adequació de les tarifes dels serveis a preus de mercat.
- Anàlisi de la informació extreta d'inventari, facturació operador i ús dels serveis.
- Definició dels serveis susceptibles d'optimitzar.
- Càlcul dels costos a optimitzar.
- Identificació de línies de millora.
- Actuacions de millora per als àmbits de serveis TIC analitzats.
- Procés de licitació.
cas 3: TAC+ Negociació de contractes + TMS
Empresa multinacional alemanya pertanyent al sector de la Logística, amb presència en més de 30 països.
Situació InicialObjectiuLa Nostra ActuacióResultats
- Procés d'estalvi global llançat des del headquarter de la companyia a Alemanya a través de Consultant Alliance.
- Preus dels serveis de telecomunicacions no adequats a mercat.
- Contractació no adequada dels serveis de dades mòbils.
- Adequar les tarifes de mercat i reduir els costos de transmissió de dades mòbils en un entorn d'ús creixent d'aquesta tecnologia.
- Anàlisi de la informació extreta d'inventari, facturació operador i ús dels serveis.
- Negociació amb el proveïdor actual de les tarifes dels serveis de telecomunicacions.
- Adequació dels contractes de lols serveis de dades mòbils.
- Implantació del servei TEM per a seguiment i gestió dels serveis i especialment dels serveis de dades mòbils.
cas 4: Racionalització i optimització d’inventari telecom
Àmbit relatiu a l'Administració Pública de Catalunya.
Situació InicialObjectiuLa Nostra ActuacióResultats
- Necessitat de disposar d'informació contrastada per poder analitzar els serveis potencialment susceptibles d'optimitzar.
- Informació extreta de la plataforma de facturació interna a departaments.
- Informació dels contractes i factures dels operadors.
- Acord per a l'optimització de l'inventari, facturació, racionalització de l'ús en els serveis de Telecom (TMS©), impressió i copiat.
- Anàlisi de la informació extreta d'inventari, facturació de l'operador, facturació interna a departaments i catàleg de serveis.
- Definició dels serveis susceptibles a ser optimitzats.
- Càlcul dels possibles costos a optimitzar.
- Identificació de línies de millora.
- Informes detallats de cadascun dels àmbits a ser validats per cada departament per al seu posterior optimització.